Benefit Systems: usprawnienie komunikacji wewnętrznej
Firma Benefit Systems zmagała się z nieefektywną komunikacją opartą na przestarzałym, statycznym intranecie. Wdrożenie emplo przyniosło natychmiast widoczne, konkretne i łatwe do zmierzenia efekty.
Jak to się wszystko zaczęło?
Punktem wyjścia do zmian był nieefektywny system elektronicznej komunikacji wewnętrznej. Stary intranet nie spełniał swoich funkcji – pracownicy nie czerpali z niego aktywnie informacji, a jedynym „motywatorem” zachęcającym do skorzystania z systemu było złożenie wniosku urlopowego.
Problem wynikał nie tylko z samego narzędzia, ale również z faktu braku osoby lub zespołu dedykowanego do zarządzania komunikacją wewnętrzną w firmie. Firma szukała systemu, który pozwoli usprawnić i unowocześnić komunikację w firmie oraz zapewni bogate funkcjonalności HR-owe i kadrowe.
Rozwiązanie
Analiza dostępnych na rynku rozwiązań, doprowadziła firmę do emplo.
Szczególnie istotne z perspektywy organizacji były funkcjonalności do bieżącej komunikacji wewnętrznej oraz te służące do zbierania i rozpowszechniania wiedzy o firmie – traktowanej jako kapitał Benefit Systems SA. Funkcjonalne rozwiązania z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi dostępne w emplo odpowiadały jednocześnie na potrzeby działu HR.
Na miesiąc przed startem firma uruchomiła kampanię teaserową w formie plakatów z atrakcyjnymi zdjęciami pracowników i chwytliwymi hasłami nawiązującymi do funkcjonalności emplo (jak urlopy, prosta komunikacja czy grupy zainteresowań). Kampania obejmowała serią filmów, landing page osadzony na adresie starego intranetu, animacje na ekranach oraz serię mailingów.