Czy przed zakupem platformy do komunikacji wewnętrznej można ją przetestować?
Dostawcy platform do komunikacji wewnętrznej stosują różne metody prezentacji wersji testowej (demo). Proces ten jest uzależniony w dużej mierze od tego, z jak wielu funkcjonalności składa się narzędzie.
Na rynku możemy znaleźć różne rozwiązania, które są przeznaczone do komunikacji wewnętrznej. Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem np. firmowego komunikatora (tzw. one-point solution), istnieje szansa, że po zarejestrowaniu się na stronie dostawcy otrzymasz bezpłatny dostęp do kilkudniowej wersji testowej. Obsługa takiej prostej platformy, która spełnia jedno zadanie, z założenia powinna być możliwa bez instrukcji udzielanych przez dostawcę.
Jeśli natomiast rozważasz uruchomienie w firmie bardziej rozbudowanego narzędzia, które ma usprawnić różne procesy komunikacyjne (np. pracę w grupie, obieg wniosków, gromadzenie i udostępnianie plików czy organizowanie firmowych wydarzeń), jego prezentacja może składać się z kilku etapów.
Po pierwsze – przed otrzymaniem dostępu do narzędzia warto porozmawiać z dostawcą o tym, na jakie potrzeby biznesowe i komunikacyjne ma ono odpowiadać. Doradca po stronie sprzedawcy może wtedy pomóc w doborze funkcjonalności oraz zaprezentować wybrane z nich. To dobry moment na zadanie pytań, które pomogą Ci wstępnie ocenić, w jakim stopniu platforma może sprawdzić się w Twojej firmie i jakich rozwiązań tak naprawdę potrzebujecie.
Po takich konsultacjach korzystanie z wersji testowej będzie o wiele łatwiejsze, a Ty nie będziesz tracić czasu na obsługę tych funkcjonalności, z których Twoja firma nie chce korzystać.
Porozmawiaj z nami o potrzebach Twojej firmy i sprawdź emplo – przetestuj bezpłatną wersję demo.

Dominika Bareja-Muzyczuk
Specjalista ds. content marketingu