Blog

Jak Grupa Pracuj zaangażowała pracowników w przeprowadzkę?
Przeprowadzka do nowego biura to złożony i czasochłonny proces. Warto go dobrze zaplanować – nie tylko od strony logistycznej, lecz także komunikacyjnej. Dzielenie się informacjami z pracownikami to jeden z elementów wpływających na sukces projektu – zapobiega pojawianiu się plotek i zmniejsza poczucie niepokoju związanego ze zmianą. Otwarcie się na głos pracowników może z kolei usprawnić proces, zwiększyć w nich poczucie wpływu i bardziej zintegrować z firmą.
Doskonale wie o tym Grupa Pracuj, która w grudniu 2016 roku zmieniała siedzibę biura, a już prawie rok wcześniej zaczęła angażować pracowników w rozmowy na temat kolejnych etapów prac związanych z przeprowadzką, wykorzystując do tego platformę internetową emplo.
Profil firmy
Grupa Pracuj to jedna z największych polskich firm i wiodący dostawca rozwiązań, które wspomagają firmy w rekrutacji, utrzymaniu i rozwoju pracowników. Do Grupy należy m.in. platforma rekrutacyjna Pracuj.pl, system wspierający rekrutację – eRecruiter, a także emplo.
Jak to się zaczęło?
Na początku 2016 roku Grupa Pracuj miała gotowy harmonogram prac związanych z planowaną przeprowadzką do biurowca, który był w trakcie budowy. Opierając się na przygotowanym harmonogramie, opracowano także plan działań komunikacyjnych skierowanych do pracowników.
W lutym Grupa Pracuj założyła w emplo grupę o nazwie Nowe biuro, w której na bieżąco pojawiały się informacje o postępie prac na placu budowy oraz komunikaty związane z aranżacją wspólnej przestrzeni i przeprowadzką. Co ważne – w komunikację aktywnie angażowali się pracownicy, którzy dzieli się swoimi pomysłami oraz zadawali istotne dla siebie pytania.
Grupa Pracuj liczy się ze zdaniem swoich pracowników, dlatego każdy głos jest dla nas ważny. Zachęcamy wszystkich do aktywnego uczestnictwa w życiu naszej organizacji, co pozytywnie wpływa na poziom zadowolenia z pracy oraz zaangażowanie.
W procesie przeprowadzki emplo umożliwiło nam bieżącą wymianę pomysłów i informacji, dzięki czemu sprawniej podejmowaliśmy ważne decyzje dotyczące m.in. wyglądu przestrzeni i udogodnień. Liczne ankiety, dyskusje i obserwacje pozwoliły nam poznać preferencje pracowników, aby każdy z nich mógł poczuć się nowym biurze komfortowo. Czasami komunikacja nie była łatwa, czasami musieliśmy wyjaśniać, dlaczego niektóre pomysły nie mogły zostać zrealizowane, ale dzięki emplo mogliśmy rozmawiać z pracownikami na bieżąco.
Warto angażować pracowników w życie organizacji, słuchać ich i podążać za nimi. Wierzę, że wkrótce stanie się to standardem w polskich firmach..Alicja Janowska, Menedżer ds. Administracji, Grupa Pracuj
Jeśli Ty też chcesz zaangażować pracowników w wewnętrzne procesy i zastanawiasz się, czy platforma emplo może Ci w tym pomóc, wypełnij krótki formularz.
Przebieg komunikacji w grupie Nowe biuro
*W każdym miesiącu pracownicy na bieżąco publikowali posty z pytaniami dot. m.in. parkingów samochodowych i rowerowych, wyposażenia kuchni, cateringu, a także dzielili się swoimi pomysłami i zamieszczali zdjęcia z inspiracjami.
Sprawdź, jak możesz poprawić komunikację i zaangażowanie w swojej firmie. Podpowiemy Ci, jak wykorzystać do tego wybrane narzędzia platformy emplo.
Umów demoRelated Posts:

Od kilku lat związana z marketingiem online. Zajmuje się m.in. koordynacją kampanii produktowych i content marketingowych oraz redakcją różnego rodzaju treści, m.in. na serwisy internetowe.
Related Posts

Kiedy myślisz o wdrażaniu narzędzi dla całej firmy, ogarnia Cię panika? Bez obaw – ten proces nie musi być bolesny….

Ocena kompetencji w Twojej firmie to żmudny i skomplikowany proces? Sprawdź, jak usprawnił go nasz klient. Potrzeby naszego Klienta TRYUMF…

Jeśli chcesz używać siekiery, najpierw naucz się nią posługiwać. W przeciwnym razie odrąbiesz sobie ręce. Takie słowa wypowiedział do mnie…

Chcesz poprawić efektywność Twojego zespołu i lepiej zarządzać jego pracą? Chcesz badać potencjał pracowników? Zobacz, jak pomoże Ci w tym…

Sens komunikacji nigdy się nie zmienił. Ludzie przekazują i pozyskują informacje. Nie zmieniła się również waga tego procesu. To, co…

Twoi pracownicy spędzają dużo czasu poza biurem? Podróżują po kraju i za granicą? Chcesz mieć większą kontrolę nad ich nieobecnościami…

Dział komunikacji wewnętrznej powinien, obok innych zadań, pełnić funkcję agencji contentowej (reklamowej, eventowej, PR, digital…) dla pracowników. Merytorycznego partnera, który…

Większa rotacja, częstsza nieobecność w pracy, a nawet mniejsza satysfakcja klientów z naszych usług – tym może skutkować niskie zaangażowanie…

Komunikacja wewnętrzna jest najbardziej doceniana, kiedy wspiera działania biznesowe organizacji, dlatego kluczowe jest dopasowanie jej działań do aktualnych wyzwań, przed…

Chcesz budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy? Zależy Ci na wysokim zaangażowaniu pracowników od pierwszych dni ich pracy? Pamiętaj: w osiągnięciu tych…

Spotykasz się z opinią, że intranetu nikt nie czyta i nie warto tam nic zamieszczać? A może zastanawiasz się, jak…

Dziesiątki maili dziennie. Stosy drukowanych i skanowanych dokumentów. Chaos informacyjny. To niestety rzeczywistość wielu polskich firm. Czas dogonić pracowników, którzy…

Istnieje możliwość, że co czwarty pracownik nie ma do Ciebie zaufania. Według badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne jedna czwarta…

Firmowe wnioski – ich obieg w Twojej firmie zajmuje dużo czasu? Pracownicy nie wiedzą, gdzie znaleźć odpowiedni formularz i do…

W Twojej głowie rysuje się wdrożenie nowoczesnego intranetu, ale przypominasz sobie, że 50% pracowników firmy nie ma służbowego maila? Zastanawiasz…