Blog

Wykorzystuj potencjał swoich pracowników
Chcesz poprawić efektywność Twojego zespołu i lepiej zarządzać jego pracą? Chcesz badać potencjał pracowników? Zobacz, jak pomoże Ci w tym kilka narzędzi platformy internetowej emplo.
Narzędzie nr 1 – cele i mierniki
Jak to działa?
emplo pozwala przypisywać cele poszczególnym osobom, działom i całej organizacji oraz określać czas na ich wykonanie (np. cele miesięczne, kwartalne, roczne). Wszystkie priorytety możemy podzielić na dowolną liczbę mniejszych zadań, które doprowadzą nas do realizacji celu.
Przy każdym zadaniu określamy mierniki, które pozwolą nam na bieżąco monitorować postęp prac (np. liczbowe lub procentowe).
Dlaczego warto z niego korzystać?
- Pracownicy i przełożeni mają jasność, kto odpowiada za realizację konkretnych zadań.
- Projekty są planowane w bardziej przemyślany sposób – z uwzględnieniem wszystkich etapów i zadań do wykonania.
- Określenie mierników zmusza do przemyślenia, jakich konkretnych efektów oczekujemy.
- Pracownicy i przełożeni na bieżąco kontrolują, jak wygląda realizacja poszczególnych priorytetów.
Jak często z niego korzystać?
- Cele można stawiać w zależności od potrzeb, np. raz na kwartał lub raz do roku.
- Aktualizacja statusów celów powinna odbywać się na bieżąco – pozwoli to lepiej organizować pracę i nie zapominać o wyznaczonych zadaniach.
Narzędzie nr 2 – ocena pracy
Jak to działa?
Intuicyjny kreator emplo pozwala przygotować dowolny szablon oceny. Możesz też korzystać z gotowych szablonów dostępnych w emplo. Określ, jakie elementy pracy chcesz oceniać, biorąc pod uwagę m.in. stanowisko zajmowane przez ocenianą osobę i pracę w konkretnym dziale.
Dzięki ocenie możesz w jasny sposób wyrazić, w jakim stopniu zadowala Cię praca konkretnego pracownika. W emplo możesz korzystać z kilku skal oceny, np. oceny liczbowej (1–5) i opisowej.
Dlaczego warto z niego korzystać?
- Pracownicy i przełożeni wiedzą, jak oceniane są efekty pracy poszczególnych osób.
- Pracownicy otrzymują jasny sygnał, które elementy warsztatu pracy muszą doskonalić, aby lepiej realizować zadania.
- Wynik oceny pracy może być jasnym kryterium przyznania podwyżki lub awansu.
- Wyniki oceny pracy można porównywać np. między zespołami i działami, co pozwoli na wyciągnięcie wniosków na temat ich efektywności.
Jak często z niego korzystać?
- Ocena pracy jest najczęściej przeprowadzana raz w roku.
- Niektóre firmy częściej przeprowadzają ocenę pracy, korzystając z mniej złożonych arkuszy.
Narzędzie nr 3 – instant fedback
Jak to działa?
Instant feedback jest krótką informacją zwrotną udzielaną od razu po wykonaniu zadania. Określ, w jakich sytuacjach chcesz się dzielić swoją opinią z wybranymi pracownikami, np. po zakończonym projekcie, ważnym spotkaniu lub wystąpieniu, i na bieżąco oceniaj osiągnięcia pracowników.

Dlaczego warto z niego korzystać?
- Dzięki szybkiej informacji zwrotnej pracownik może na bieżąco doskonalić swój warsztat pracy, dostosowując go do oczekiwań i potrzeb firmy.
- Analiza wykonanych zadań pozwala uniknąć błędów w przyszłości oraz utrwalać właściwe zachowania wpływające na sukces.
- Pracownik ma poczucie stałego wsparcia ze strony bardziej doświadczonych osób.
- Instant feedback ułatwia przeprowadzenie rocznej oceny pracy.
Jak często z niego korzystać?
- Instant feedback powinien być przeprowadzany na bieżąco, np. po zakończeniu projektu lub sfinalizowaniu procesu sprzedażowego.
Narzędzie nr 4 – ocena kompetencji
Jak to działa?
Określ, jakie kompetencje są najbardziej pożądane w Twojej firmie, konkretnym zespole lub na określonym stanowisku. Możesz skorzystać z listy kompetencji dostępnej w emplo. Przygotuj odpowiednie szablony oceny i zapraszaj do procesu wybrane osoby. Decyduj, kto może oceniać danego pracownika, np. on sam i przełożony, współpracownicy, podwładni. emplo – w zależności od potrzeb, zapewnia anonimowość wyników.
Dlaczego warto z niego korzystać?
- Pracownik otrzymuje jasną informację, jakich kompetencji oczekuje od niego pracodawca i jak jest postrzegany przez współpracowników.
- Przełożony dowiaduje się, jak jego styl pracy jest oceniany przez podwładnych – dzięki temu może lepiej zarządzać zespołem w przyszłości.
Jak często z niego korzystać?
- Ocenę pracy przeprowadza się najczęściej raz w roku.
Pamiętaj:
nawet najlepiej przygotowany proces oceny pracy i kompetencji może nie przynieść oczekiwanych efektów bez odpowiedniej komunikacji. Pracownicy muszą być dobrze poinformowani o kolejnych etapach procesu, uzyskiwać szybkie odpowiedzi na pytania i zapoznać się z podsumowaniem oceny.
emplo wpiera komunikacyjną stronę procesu oceny – pamiętaj, aby korzystać m.in. z aktualności firmowych i grup dyskusyjnych.
Chcesz lepiej zarządzać efektywnością w Twojej firmie? Przenieś wybrane procesy do intuicyjnej platformy online i sprawniej realizuj cele biznesowe.
Umów demo
Related Posts:

Od kilku lat związana z marketingiem online. Zajmuje się m.in. koordynacją kampanii produktowych i content marketingowych oraz redakcją różnego rodzaju treści, m.in. na serwisy internetowe.
Related Posts

Większa rotacja, częstsza nieobecność w pracy, a nawet mniejsza satysfakcja klientów z naszych usług – tym może skutkować niskie zaangażowanie…

Twoi pracownicy spędzają dużo czasu poza biurem? Podróżują po kraju i za granicą? Chcesz mieć większą kontrolę nad ich nieobecnościami…

Przeprowadzka do nowego biura to złożony i czasochłonny proces. Warto go dobrze zaplanować – nie tylko od strony logistycznej, lecz…

Chcesz budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy? Zależy Ci na wysokim zaangażowaniu pracowników od pierwszych dni ich pracy? Pamiętaj: w osiągnięciu tych…

Sens komunikacji nigdy się nie zmienił. Ludzie przekazują i pozyskują informacje. Nie zmieniła się również waga tego procesu. To, co…

Komunikacja wewnętrzna jest najbardziej doceniana, kiedy wspiera działania biznesowe organizacji, dlatego kluczowe jest dopasowanie jej działań do aktualnych wyzwań, przed…

Skuteczne i efektywne zarządzanie wynikami to marzenie każdego managera. Niestety w przypadku zarządzania wynikami nie istnieje jedno uniwersalne rozwiązanie. Managerowie…

Ocena kompetencji w Twojej firmie to żmudny i skomplikowany proces? Sprawdź, jak usprawnił go nasz klient. Potrzeby naszego Klienta TRYUMF…

Nowe technologie pozwalają przenieść do wersji on-line wiele procesów. Firmy wdrażają platformy do komunikacji wewnętrznej czy onboardingu, decydują się na…

Kiedy myślisz o wdrażaniu narzędzi dla całej firmy, ogarnia Cię panika? Bez obaw – ten proces nie musi być bolesny….

Sprzedaż – serce, pompa firmy, także może mieć swoją „wieńcówkę” i przechodzić ostrą niewydolność. Że to organ ważny i czuły,…

Dziesiątki maili dziennie. Stosy drukowanych i skanowanych dokumentów. Chaos informacyjny. To niestety rzeczywistość wielu polskich firm. Czas dogonić pracowników, którzy…

Firmowe wnioski – ich obieg w Twojej firmie zajmuje dużo czasu? Pracownicy nie wiedzą, gdzie znaleźć odpowiedni formularz i do…

W Twojej głowie rysuje się wdrożenie nowoczesnego intranetu, ale przypominasz sobie, że 50% pracowników firmy nie ma służbowego maila? Zastanawiasz…

Istnieje możliwość, że co czwarty pracownik nie ma do Ciebie zaufania. Według badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne jedna czwarta…