JobCloud: współpraca w rozproszonym zespole
Zarządzanie rozproszonymi geograficznie zespołami stanowi prawdziwe wyzwanie, któremu JobCloud postanowił stawić czoła. Firma chciała nie tylko zmodernizować kanały komunikacji, lecz również zmniejszyć bariery komunikacyjne między oddziałami francusko i niemiecko-języcznymi.
Jak to się wszystko zaczęło?
JobCloud jest szwajcarską firmą oferującą usługi rekrutacji online, której biura są zlokalizowane w niemiecko- i francuskojęzycznej części Szwajcarii. Firma obecnie posiada ponad 30 000 klientów i nadal dynamicznie się rozwija.
Firma potrzebowała rozwiązania, które usprawni komunikację pomiędzy rozproszonymi biurami.
Firma wiedziała, że kluczem do skutecznego zarządzania rozproszonymi zespołami i realizowania projektów jest komunikacja. Intranet, wykorzystywany w firmie od 6 lat, nie spełniał jej oczekiwań.
Pracownicy niechętnie z niego korzystali, co jeszcze bardziej ograniczało komunikację między niemieckimi a francuskimi biurami oraz między działami.
Firma chciała nie tylko zmodernizować kanały komunikacji, lecz również zmniejszyć bariery komunikacyjne między oddziałami francusko- i niemieckojęzycznymi.
Rozwiązanie
JobCloud potrzebował narzędzia, które łączyłoby w sobie rozmaite funkcje, takie jak komunikacja, zarządzanie informacjami, zarządzanie wydarzeniami.
Wybrano emplo, ponieważ rozwiązanie to oferuje wszystkie wymagane funkcjonalności: jest innowacyjne i przyjazne dla użytkowników, czyli doskonale wpisuje się w kulturę organizacyjną firmy. Kluczowe znaczenie miała łatwość użytkowania.
JobCloud dynamicznie się rozwija; firmie zależało na znalezieniu narzędzia, które jej pracownicy będą w stanie szybko opanować. Firma docenia fakt, że pracownicy z różnych pokoleń uznają emplo za użyteczne, nie tak jak przypadku wcześniej wykorzystywanego intranetu.
Efekty
Odkąd w JobCloud zaczęto korzystać z emplo, pracownicy oddziałów położonych w niemiecko- i francuskojęzycznych częściach Szwajcarii zaczęli komunikować się ze sobą częściej i w sposób bardziej otwarty.
Teraz chętnie korzystają ze strumienia aktualności, regularnie komentują wpisy i „lubią” komentarze innych.
Wykorzystują strumień aktualności do prowadzenia wymiany informacji o premierach nowych produktów i nowych kampaniach marketingowych oraz do dzielenia się osobistymi sukcesami.
Wprowadzenie emplo pozwoliło również zmniejszyć liczbę wewnętrznych e-maili wysyłanych w firmie.