Puro Hotels: efektywne zarządzanie w rozproszonym zespole
Puro Hotels to szybko rozwijająca się sieć hoteli. Zaplecze administracyjne, kadrowe oraz księgowe mieści się w Warszawie, a większość personelu pracuje poza główną siedzibą w kilku hotelach ulokowanych w największych polskich miastach.
Jak to się wszystko zaczęło?
Puro Hotels to szybko rozwijająca się organizacja, rozproszona w kilku miastach w Polsce.
W Puro Hotels zaplecze administracyjne, kadrowe oraz księgowe mieści się w Warszawie, a większość zatrudnionych osób pracuje poza centralą w kilku hotelach w Polsce. Głównym wyzwaniem komunikacyjnym było dotarcie do wszystkich pracowników w tym samym czasie. Utrudnieniem były nie tylko różne lokalizacje, ale też praca w systemie zmianowym oraz kontakt z osobami, które – ze względu na specyfikę stanowiska – w czasie pracy nie korzystają z komputerów.
Konieczne były usprawnienia, które ułatwią wszystkim zatrudnionym dostęp do ważnych spraw firmowych oraz odciążą skrzynki pocztowe działów HR, księgowości i administracji od wewnętrznych wiadomości.
Rozwiązanie
Puro korzysta z emplo, bo to skuteczny i angażujący sposób na poprawę komunikacji między pracownikami.
Gotowe rozwiązania umożliwiające wielostronną i przyjazną komunikację przesądziły o wyborze emplo. Wykorzystanie platformy on-line z aplikacją mobilną przyśpieszyło przepływ informacji. Każdy pracownik otrzymał równy i bezpośredni dostęp do wewnętrznych wiadomości. Możliwość tworzenia grup pozwoliła na przejrzystą i uporządkowaną komunikację.
W Puro Hotels potrzebne było nowoczesne narzędzie, które oprócz sprawnego przepływu informacji, wzmocni współpracę pomiędzy hotelami. Wykorzystanie mechanizmów znanych z social media – takich jak komentarze czy polubienia – oraz uzupełnienie kart pracowników o zdjęcia skróciło dystans pomiędzy pracownikami z różnych lokalizacji.
Efekty
Obecnie każdy pracownik PURO Hotels ma bieżący dostęp do wszystkich wiadomości firmowych. Informacje przekazywane są bez zniekształceń i docierają do wszystkich w tym samym czasie. Dostępne grupy pozwalają na kierowanie informacji – w zależności od potrzeb – do wszystkich pracowników albo tylko do konkretnych zespołów.
emplo sprzyja budowaniu relacji w rozproszonym zespole. Narzędzia do przyjaznej komunikacji oraz przejrzysta struktura z kartą pracownika ze zdjęciem ułatwia kontakt z osobami, których nie zna się bezpośrednio. Pracownicy angażują się w komunikację, niezależnie od oddziałów. Zespoły chwalą się swoimi sukcesami i wzajemnie motywują do działania.