Smart MBC: 97% mniej
wewnętrznych maili

Skrzynki mailowe pracowników były przeładowane dziesiątkami wewnętrznych wiadomości. Firma postanowiła przenieść komunikację wewnętrzną do emplo.

Jak to się wszystko zaczęło?

Skrzynki mailowe pracowników były przepełnione wiadomościami.

Dziś trafiają do nich jedynie wiadomości spoza firmy. Pracownicy są w stanie szybko je przeglądać i nadawać im priorytety. Firma zauważyła, że posiadanie efektywnej komunikacji to strategiczna potrzeba, której e-mail nie jest w stanie zaspokoić. Zyskała również miejsce do przechowywania procedur i ulepszyła proces obiegu dokumentów.

Decyzja była związana także z chęcią zamiany papierowych wersji dokumentów na elektroniczne. Ważne były również funkcje umożliwiające tworzenie struktury firmy i zespołów oraz zarządzanie stanowiskami w firmie.

Rozwiązanie

Potrzeba połączenia kilku istotnych rozwiązań w jednym miejscu doprowadziła firmę do wyboru emplo.

Możliwość tworzenia tematycznych grup pozwoliła Smart MBC przełamać tradycyjny podział na działy firmy i połączyć pracowników z celami firmy. Dzięki temu każdy pracownik zyskał świadomość procesów zachodzących w firmie i może realnie wpłynąć na ich usprawnienie.

Dostępne w emplo wnioski elektroniczne podniosły standard procesu obiegu informacji i ograniczyły występowanie dokumentów papierowych.

Zwiększyła się kontrola nad powierzonymi zadaniami. Osoby, którym zostało zlecone konkretne zadanie mogą na bieżąco komentować przebieg realizacji i zadawać pytania.

Efekty

W 97% ograniczono wiadomości mailowe dotyczące pracowników i środowiska firmy. Wcześniej skrzynki mailowe pracowników były obciążone licznymi wiadomościami dotyczącymi spraw wewnętrznych firmy. Na tę chwilę pracownicy otrzymują na adresy mailowe jedynie wiadomości z zewnątrz, co ułatwia selekcję i ustalenie hierarchii ważności.

Dzielenie się pomysłami i cennymi wskazówkami okazało się dużo łatwiejsze. Każda osoba ma wgląd do tego, co robią pozostali członkowie zespołu i może proponować swoje rozwiązania oraz motywować innych do działania. W konsekwencji zaangażowanie pracowników wzrasta.

Co mówią o nas pracownicy Smart MBC?

emplo usprawniło obieg dokumentów i przepływ informacji, co wpłynęło na wzrost zaangażowania zespołu, który na bieżąco dowiaduje się o planowanych procesach i wprowadzanych zmianach.

 

Weronika Sierant

Menedżer HR, Smart MBC

Za pomocą emplo wyeliminowaliśmy korespondencję wewnętrzną przesyłaną za pomocą maila. Skrzynki pocztowe pracowników od tej pory służą jedynie kontaktowaniu się z osobami spoza firmy. Dzięki temu zyskujemy pewność, że wszelkie ważne wiadomości nie zostaną mimowolnie pominięte.

Sandra Kluza

Menedżer Marketingu, Smart MBC

Ty też chcesz usprawnić wybrane procesy z emplo?
Wspólnie z nami wybierz najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy.